Постоянный адрес: http://ukrrudprom.com/digest/VONA_v_kran_chudes__sud_prohodit_za_estetikoyu_Kerrolla.html?print

ВОНА в країні чудес — суд проходить за естетикою Керролла

Українська правда, 11 липня 2011. Опубликовано 13:40 12 июля 2011 года
Організатори судової мильної опери хотіли би поставити хоррор у стилі процесу над лікарями-отруйниками семидесятирічної давнини.

Проте, чи то режисери виявилися дилетантами, чи то стався ексцес виконавця — сюжет кіно розвивається зовсім у іншому напрямку. Замість пафосного процесу над ворогами народу трансляції більше нагадують маріонетковий путч у виконанні групи Янаєва, але ж смішні речі не можуть бути трагічними! Судовий процес все більше схиляється до естетики останніх розділів “Аліси в країні чудес”. На сцені, окрім головної героїні — і Король, і підсудний Червовий Валет, і навіть Грифон.

Тут одна з морських свинок зааплодувала, і її негайно придушили судові виконавці.

(Оскільки слово це непросте, я поясню його описово: виконавці взяли великого полотняного мішка, запхали в нього свинку сторч головою і сіли зверху.)

“Тепер знатиму, як це виглядає, — подумала Аліса. — Бо в газетах не раз пишуть про судові засідання: “Окремі спроби зірвати оплески були негайно придушені судовими виконавцями”, — але досі я не розуміла, в чому тут суть”*

Свого часу Керолл показав усі вади вікторіанської епохи, яка відходила в минуле. Його героїня стала посланницею нового часу з новими правилами. Чи зможе підсудна змінити і себе теж і перетворитися з “газової принцеси” на “фенікса з Айпадом”? Чи сторона обвинувачення зможе зламати гру?

— Ну й нехай, але я не вийду, — сказала Аліса. — Тим більше, що це неправильний закон — ви його щойно вигадали.*

Якщо переможе система — Вона може таки надовго попасти в Задзеркалля.

— Спершу страта, а тоді вирок!*

У фіналі книги Аліса виросла до небачених розмірів і довела, що весь суд — лише картонні карти... Наразі Вона все ще росте.

* Цитати за текстом: Льюїс Керролл, “Аліса в країні чудес”

Игорь ПОПОВ